0614445988 niels@goedel.nl
Freelance/Interim

Head of online

Niels Goedel
Niels Goedel

Zoek je een ervaren Head of online marketing?

> 20 jaar ervaring

Laat mij je helpen!

Met 20 jaar ervaring in e-commerce, online kanalen, strategie, tactiek, customer journey optimalisatie en team management kan ik helpen met meer conversie uit jouw online business.

Head of online Ervaring

Sr. Customer Journey Expert

ING (icon)

ING Loyalty

Sep 2022 – Dec 2022

  • Klantcontactstrategie opgezet voor prospects en klanten binnen ING Punten, het loyaliteitsprogramma van ING
  • Externe bureaus aangestuurd voor kanaalinvulling (SEA)
  • Activatie en retentie strategie voor 2023 bepaald

Manager Paid Media

Foot Locker

Foot Locker

Jul 2022 – Sep 2022

  • Verantwoordelijk voor de paid online kanalen
  • Budgetverdeling voor multidisciplinair team van specialisten
  • Traffic (social, sem, affiliate) en conversie

Head of Online

Sanoma (icon)

Sanoma

Maa 2017 – Nov 2017

  • Verantwoordelijk voor de inzet van e-mail marketing, social media, paid search en affiliate voor acquisitie en retentie
  • Als Product Owner verantwoordelijk voor de nieuwe website van Gaastra
  • Bedrijfsstrategie doorvertalen naar online tactiek

CRO Manager

Sanoma (icon)

Sunweb

Jan 2022 – Apr 2022

  • Verantwoordelijk voor CRO team binnen Sanoma Performance Partnerships
  • Performance Based campagnes optimaliseren, eigen campagnes initiëren, ontwerpen en uitrollen
  • Nieuwe leadgenererende concepten uitwerken.
ING
Sunweb
Sanoma
Gaastra
McGregor
Foot Locker
The Student Hotel
Betty Blocks

Gave merken die ik geholpen heb met Online Marketing management

Opleiding en skills

Skills

N

Klantcontactstrategie

N

UX & usability

N

Agile / scrum

N

Conversie Optimalisatie (CRO)

N

Account Based Marketing

Master of Marketing (MM)

TIAS Business School, Tilburg

2007 – 2011

Enige strategische marketing MSc-opleiding in Nederland. Stevige verbreding en verdieping van marketingexpertise.

Ingenieur Hogere Informatica (BSc)

Hogeschool van Amsterdam

1999 – 2003

Met een gemiddeld eindcijfer 8,2 Cum Laude afgestudeerd. Specialisaties: Human Computer Interaction (usability), Software Engineering en Project Management.

Recente opdrachten

Customer Journey Expert A.I. @ ING

Customer Journey Expert A.I.

ING (icon)

ING Loyalty

Sep 2022 - Dec 2022

Interim Sr. Manager Paid Media @ Foot Locker

Senior Manager Paid Media A.I.

Foot Locker

Foot Locker

Jul 2022 - Sep 2022

E-Commerce Marketeer A.I. @ Sunweb

E-Commerce Marketeer A.I.

Sunweb (icon)

Sunweb

Jan 2022 - Apr 2022

Digital Marketeer CSM A.I. @ Betty Blocks

Digital/online Marketeer CSM A.I.

Betty Blocks

Betty Blocks

Jul 2021 - Dec 2021

Referenties

Niels heeft met zijn analytisch vermogen en zijn vermogen om kritische vragen te stellen ervoor gezorgd dat we mooie stappen hebben kunnen maken binnen ons programma.

— Simon Willemse (Product Lead ING Loyalty)

Niels beschikt over veel vakkennis op online en interactie gebied. Hij is gedreven, creatief en weet zijn gedachten goed te formuleren en visualiseren. Een echte teamwerker die voor het beste gaat en niet voor de politiek daaromheen.

— Franklin Heijnen (Creative Director Deloitte Digital)

Niels is een slimme e-mailmarketeer met een brede interesse in het hele online en dialogue marketing gebied. Hij is goed op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en is analytisch goed onderlegd. Met zijn positief-kritische en scherpe blik heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan het project waar we samen bij betrokken waren.

— Marc Borgers (Head of Strategy 100% Email)