
Fernando’s
case study
Uitdaging
Restaurant Fernando’s is al 5 jaar één van de beste restaurants in Alkmaar. De website was echter al 5 jaar verouderd en niet in lijn met de stijl van de zaak. Elk weekend is het populaire, maar kleine restaurant lang tevoren uitverkocht. Onverwachte no-shows zorgden echter regelmatig voor lege tafels en omzetverlies.
Oplossing
Binnen 1 week is de hele website vernieuwd, in 3 stappen:
- Allereerst de basis op orde: SSL voor een veilige verbinding en een mobile first opzet (zodat de site op alle devices er top uitziet).
- Formitable geïmplementeerd, zodat er veel meer gemak is voor de klant bij reserveren én bij Fernando’s overzicht en inzicht.
- Site aangepast in huisstijl, met nieuwe fotografie die de sfeer van het restaurant veel beter weergeeft.
Rol en impact
- User Experience
- Visual Design
- Web development
De nieuwe website is door het team van Fernando’s veel makkelijker zelf te beheren. Dankzij het nieuwe reserveringsysteem en de aanbetaling voor reserveringen in het weekend is het aantal no-shows 100% afgenomen.
Gasten kunnen direct zien wanneer er plek is en Fernando’s heeft altijd inzicht in de drukte voor de komende weken.



Contact verloopt altijd super makkelijk en fijn. Als je iets vraagt word het geregeld, en Niels komt zelf ook met top input! Echt een aanrader!
— Mark Zomers, mede-eigenaar Fernando’s